reklama

Narzędziowy lider świętuje jubileusz


Założyciele firmy zaczynali w garażu, jednak dziś współpracują z największymi światowymi markami.

biznesregion

biznesregion

Lange Łukaszuk, uznany dystrybutor branży narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej, obchodzi 30-lecie działalności. Założyciele firmy zaczynali w garażu, jednak dziś współpracują z największymi światowymi markami. Ich biznes jest zwierciadłem trzech dekad polskiej gospodarki.

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę największych światowych marek narzędzi, elektronarzędzi i oświetlenia. Zatrudnia 70 pracowników, a roczne obroty firmy sięgają ponad 50 milionów złotych – wzrost o 100 proc. w ciągu niecałych 10 lat. W zależności od grupy asortymentu Lange Łukaszuk ma dziś od kilku do kilkudziesięciu procent udziału w polskim rynku. W swoim portfolio mieści takich gigantów branży, jak Panasonic Power Tools, Collomix czy Steinel – łącznie współpracuje z 23 firmami. Z ostatnią z wymienionych Lange Łukaszuk jest związane od początku działalności i wspólnie z nią wprowadzało na polski rynek produkty dotychczas mało znane lub niedostępne. Jak Lange Łukaszuk rozpoczęło drogę do pozycji wiodącego dystrybutora na rynku narzędziowym i elektrotechniczno-oświetleniowym?

Trudne początki

Biznesregion
Biznesregion

Założycielami i obecnymi właścicielami firmy są przedsiębiorcy Sławomir Lange i Bogdan Łukaszuk. Działalność rozpoczęli w 1987 roku. – Zaczynaliśmy od napraw sprzętu elektronicznego, ale szybko dostrzegliśmy ciekawszą niszę na rynku. W domach polskich przedsiębiorców zaczęliśmy montować instalacje alarmowe, wówczas symbol nowoczesnych technologii – opowiada Sławomir Lange. Pierwszą siedzibę, warsztat i magazyn mieli w jednym z wrocławskich garaży. Urządzenia konstruowali sami. – Od początku stawialiśmy na innowacyjność, ale dobrze szła nam też sprzedaż – dodaje Bogdan Łukaszuk.

Pionierski krok
Biznesowy scenariusz Sławomira Lange i Bogdana Łukaszuka całkowicie zmieniło nawiązanie współpracy z niemiecką firmą Steinel, producentem czujników alarmowych, automatyki oświetleniowej, oświetlenia zewnętrznego i opalarek, które na polskim rynku pojawiły się właśnie dzięki Lange Łukaszuk. Firma została wyłącznym przedstawicielem marki w Polsce. W latach 90. Lange i Łukaszuk budowali sieć dystrybucji, nawiązywali nowe kontakty i poszerzali asortyment. Kolejnym przełomem był 1997 rok, kiedy w ofercie firmy pojawiły się narzędzia ręczne. – Dużo drobnych elementów okazało się wyzwaniem, dzięki któremu opanowaliśmy logistykę na znacznie wyższym poziomie. Z kolei w 2000 roku uruchomiliśmy własny magazyn, co dało nam stabilizację i umożliwiło długofalowe planowanie – mówi Bogdan Łukaszuk.

Dobre prognozy
Firma od początku inwestowała również w ludzi. Najlepszym przykładem jest Tadeusz Kumaszka, dziś prezes firmy Lange Łukaszuk. Przeszedł w firmie wszystkie szczeble, od stanowiska w magazynie. Fotel prezesa objął w 2013 roku. – Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, łatwiejsze stały się kontakty z partnerami z zagranicy, ale przede wszystkim bardzo dynamicznie zaczął się rozwijać polski rynek budowlany – mówi Tadeusz Kumaszka. – Zdobyliśmy na nim mocną pozycję, ponieważ nie tylko poszerzaliśmy portfolio, korzystając z dobrej koniunktury, lecz przede wszystkim oferowaliśmy nową jakość w wielu kategoriach produktowych – podkreśla Tadeusz Kumaszka. Obecnie firma zaopatruje blisko 30 punktów partnerskich, a także ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych na terenie całego kraju.
Potencjał rynku narzędzi w znacznej mierze zależy od zapotrzebowania przemysłu oraz stanu branży budowlanej. Jak wyglądają prognozy dla poszczególnych segmentów tego rynku? Które z nich będą się rozwijały najszybciej? – Sądzę, że rynek narzędzi będzie się rozwijał w tempie kilku procent rocznie, przede wszystkim w segmencie profesjonalnych narzędzi budowlanych – ocenia Tadeusz Kumaszka. - Z jednej strony jest to związane z dobrą koniunkturą w tej branży, z drugiej, ze wzrostem oczekiwań klientów w stosunku do jakości wykonania. Jeszcze większą dynamikę będzie miała branża oświetleniowa, nawet w granicach kilkudziesięciu procent rocznie.

W planach Lange Łukaszuk ma dalsze rozszerzanie asortymentu i systematyczną rozbudowę sieci dystrybucji. W tym względzie nowością będzie intensywniejszy rozwój kanałów internetowych. – Pracujemy nad uruchomieniem platformy sprzedaży online, przy współudziale naszych partnerów handlowych. Korzystając z rozwiązań omnichannel będziemy nadal usprawniać komunikację z klientami. W tym i następnym roku skoncentrujemy się też na szkoleniach dla personelu dystrybutorów – podsumowuje Tadeusz Kumaszka.

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce 20 wiodących światowych marek w branżach: elektronarzędziowej, narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej. Jako pierwszy wprowadził do Polski szereg renomowanych producentów, jak Steinel, Panasonic, Starmix, Collomix, Proxxon czy Wolfcraft. Od 30 lat strategia rozwoju polega na rozbudowie oferty o produkty tylko wysokiej klasy. Lange Łukaszuk wprowadza na polski rynek również rozwiązania innowacyjne i przyszłościowe technologie w różnych kategoriach produktowych. Jest pionierem w dziedzinach m.in. opalarek oraz pistoletów klejowych. Firma działa na terenie całego kraju, zaopatrując blisko 30 punktów partnerskich oraz ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych. Dla wielu grup asortymentowych jest wiodącym dystrybutorem na polskim rynku narzędziowym.

 


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.


Wyślij komentarz
biznesregion
    Jakie są perspektywy dla Polski po wygaśnięciu kontraktów węglowych?
    OZE stopniowo zazieleniają polski miks energetyczny, a udziały węgla w produkcji energii e...
    2024-02-27  |   498
    Polacy wyraźnie dostrzegają zalety psychodelików.
    Rząd powinien ułatwić prowadzenie badań medycznych z użyciem psychodelików. Tak uważa pona...
    2024-01-14  |   680
    Pilnie potrzebne są zmiany dla zadłużonych rolników. Obecne mechanizmy nie działają
    Rolnicy wciąż sami borykają się z problemami zadłużenia. Trzeba zmienić kryteria pomocowe,...
    2024-01-02  |   671
      W piątek 26.02.2021r.o godz.17.00 w Bielsku - Białej dyskutowano o zasadności budowy spala...
      2021-02-27  |   13496858
      Konkurs "FIRMA ROKU 2019" rozstrzygnięty, statuetka złotego Dedala powędrowała d...
      2019-10-08  |   7379946
      Korporacje, reportaże, dokumenty
      2018-09-15  |   2498176
      25 LAT Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
      2017-01-08  |   929637
      Podstawowe błędy kierowców. Na 100% Ty też popełniasz te błędy, a może jest ich więcej?. Z...
      2017-09-15  |   42517

        BIZNESREGION

        ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
        : +48 22 490 66 15

        : redakcja@biznesregion.pl



        reklama