Email marketing nadal skutecznym narzędziem, ale przedsiębiorcy nie potrafią wykorzystać wszystkich jego możliwości


Idealnym segmentem, w którym można wdrożyć działania email marketingowe, jest e-commerce.

 

Przedsiębiorcy mają obecnie do dyspozycji nowoczesne narzędzia wysyłkowe, w tym email marketing, który od 2013 roku cieszy się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku marketerzy wydali na niego ok.120 milionów złotych. Rośnie również znaczenie komunikacji mobilnej.

Wedługbranżowych badań związanych z email marketingiem zwrot z inwestycji obecnie kształtuje się na poziomie 38 złotych za każdą wydaną złotówkę, co świadczy o dużej skuteczności tego nowoczesnego narzędzia. Cztery na pięć wiadomości email marketingowych dociera do potencjalnego klienta. Analiza udziału e-mail marketingu w torcie reklamowym wskazuje jedynie na wahania jedno-dwuprocentowe rok do roku. Wydatki na e-mail marketing kształtują się od dwóch lat niezmiennie na poziomie 6-7%. Pojawiają się również nowe trendy związane ztym kanałem marketingowym, takie jak reklama behawioralna, segmentacja danych, integracja działań z Big Data.

- Biorąc pod uwagę wszystkie nowe trendy na rynku, możliwość korzystania z różnego rodzaju narzędzi wysyłkowych, z marketing automation, przedsiębiorcy często nie koncentrują się na tym, w jaki sposób je zastosować. Nie konsultują się z wyspecjalizowanymi firmami, które mogłyby im w tym zakresie doradzić, mówi Jarosław Nowak, managingdirector agencji on-line Mr Target.

Idealnym segmentem, w którym można wdrożyć działania email marketingowe, jest e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy opierają swoją działalność na Internecie, korzystają z sukcesem właśnie z tego narzędzia. Jestono również popularne wśród firm B2B, które docierają w ten sposób do swoich grup docelowych.Jednym z głównych błędów, jakie generalnie popełniają przedsiębiorstwa,jest brak segmentacji swojej bazy danych. Kiedy rozpoczynająone działania, nie analizują jej dokładnie i nie chcą jej ustrukturyzować. Drugim błędem jest brak rozwoju własnej strony internetowej w kierunku np.jej responsywności.

- Obecnie mamy do czynienia z nasilającym siętrendem, jeżeli chodzi o udział urządzeń mobilnych w konsumpcji mediów reklamowych. Przedsiębiorcy często nie dostrzegają tego kanału komunikacji, jakim jest mobile i odbieranie wiadomości email przez urządzenie mobilne, dodaje Nowak.

Wszystko wskazuje na to, że email marketing będzie dalej się rozwijał i poszerzał możliwości, stając się coraz bardziej ważnym kanałem marketingowym. Zapewne nastąpi jego pełna integracja z nowymi narzędziami reklamowymi, oraz social media czyBig Data. Wraz z szybkim rozwojem urządzeń mobilnych i możliwości, jakie one oferują, jest to nieuniknione. Firmy powinny zatem rozważyć, czy emalil marketing może stanowić dla nich wartość dodaną. 

zródło:mondaynews


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.


Wyślij komentarz
biznes
    KONGRES BIBLIOTEK NA ZDROWIE
    Znakomici goście na XII Kongresie Bibliotek "Na zdrowie!"
    2021-11-25  |   96
    GALA DIGITAL EXCELLENCE AWARDS 2021
    Gala konkursu wyróżniającego liderów przemian cyfrowych.
    2021-11-18  |   101
    Ważne wyróżnienie dla Domu Mediowego  Film Factor
    W XI edycji finałowej Gali Firma Roku 2021 Dom Mediowy Film Factor uhonorowany nagrodą &qu...
    2021-11-04  |   213
      Konkurs "FIRMA ROKU 2019" rozstrzygnięty, statuetka złotego Dedala powędrowała d...
      2019-10-08  |   7376798
      W piątek 26.02.2021r.o godz.17.00 w Bielsku - Białej dyskutowano o zasadności budowy spala...
      2021-02-27  |   4512218
      Korporacje, reportaże, dokumenty
      2018-09-15  |   2496734
      25 LAT Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej
      2017-01-08  |   928167
      Podstawowe błędy kierowców. Na 100% Ty też popełniasz te błędy, a może jest ich więcej?. Z...
      2017-09-15  |   41039

        BIZNESREGION

        ul.Młynarska 3/11, 01-258 Warszawa
        : +48 22 490 66 15

        : redakcja@biznesregion.pl



        reklama